Dieta mediteraneană: cum am slăbit 2 kilograme în 5 zile, fără să mă înfometez

C dieta mediterranea, Dieta mediteraneana: reguli, alimente permise, riscuri

Care sunt posibilele efecte adverse ale dietei mediteraneene?

Dieta mediteraneana

Cum a apărut dieta mediteraneană? Dieta mediteraneană se bazează pe dieta Parasouda, urmată de locuitorii Cretei, pentru a avea o viață sănătoasă, absența restricțiilor stricte făcând-o potrivită pentru c dieta mediterranea oricine.

c dieta mediterranea

Care sunt regulile de bază c dieta mediterranea dietei mediteraneene? Nu este nevoie să te muți în Italia, Grecia sau sudul Franței pentru a profita de beneficiile dietei mediteraneene. Tot ce ai de făcut este să urmezi sfaturile de mai jos.

c dieta mediterranea

Consumă fructe și legume proaspete sau cât mai puțin procesate c dieta mediterranea exemplu, legume gătite la aburi, grătar sau cuptor, niciodată in ulei Limitează consumul de alcool în zona mediteraneană se consumă un pahar de vin roșu la masă Folosește ulei de măsline la gătit și în salate Mărește aportul de leguminoase cartofi dulci, c dieta mediterranea, linte, broccoli etc Consumă cereale integrale, pâine integrală, nuci și semințe Limitează consumul de carne roșie Consumă pește de cel puțin două ori pe săptămână Consumă lactate, carne grasă și ouă doar ocazional Elimină din dieta zilnică mezelurile și alte semipreparate din carne Redu consumul de dulciuri și prăjituri și optează pentru fructe proaspete Folosește condimente și plante aromatice la gătit Mănâncă în porții mici Bea cel puțin doi litri de apă pe zi Care sunt beneficiile dietei mediteraneene?

Dieta mediteraneană are o mulțime de beneficii pentru sănătate.

c dieta mediterranea

Mai jos sunt cele mai importante dintre ele: Reduce riscul de afecțiuni cardiovasculare — potrivit studiilor, adoptarea unei diete mediteraneene ajută la reducerea riscului de boli de inimă pe termen lung dieta voluntarilor a fost urmărită pe o perioadă de 5 ani. Este bine de știut că persoanele studiate făceau și mișcare zilnic și mergeau regulat la control medical preventiv Îmbunătățește calitatea somnului — potrivit unui studiu publicat în dieta mediteraneană ajută la obținerea unui somn odihnitor în populația adultă.

Ce alimente trebuie sa eviti in dieta mediteraneana? Ar trebui să elimini sau să evitați cât mai mult posibil toate alimentele sau ingredientele nesănătoase.

Rezultatele nu fost identice în cazul tinerilor care au urmat dieta Te ajută să slăbești — cercetătorii spun c dieta mediterranea persoanele supraponderale sau obeze slăbesc mai mult dacă urmează dieta mediteraneană prin comparație cu grupurile care urmează o dietă cu un conținut redus de grăsimi Susține sănătatea creierului — vitaminele, grăsimile și restul nutrienților din alimentele dietei mediteraneene sunt benefice și pentru creier.

Potrivit unui studiu, persoanele care urmează dieta mediteraneană au un risc mai mic de Alzheimer și alte afecțiuni asociate declinului cognitiv.

Curiozitatea însă m-a făcut să ţin dieta mediteraneană cu care am slăbit 2kg.

Mai mult există o legătură directă între consumul de pește și fructe de mare și un risc mai mic de boli neurodegenerative Reduce simptomele depresiei și anxietății — în special carotenoizii din spanac și varza kale ajută la îmbunătățirea stării de spirit. Potrivit cercetătorilor, cei care urmează o dietă mediteraneană au un risc mult mai mic de depresie Ajută la stabilizarea nivelului zahărului din sânge — dieta mediteraneană se bazează pe cereale c dieta mediterranea și carbohidrați sănătoși proveniți din fructe și legume.

Studiile arată că introducerea în dieta zilnică a carbohidraților complecși care se află în orz, cereale integrale, orez integral, quinoa etc ajută al reglarea glicemiei Este benefică femeilor la postmenopauză — urmarea dietei mediteraneene este legată de o structură osoasă și musculară mult mai bună în cazul femeile care au trecut de menopauză.

Cum oasele devin casante iar mușchii sunt și ei afectați după menopauză, dieta mediteraneană reprezintă o veste bună pentru femei Reglează flora intestinală — un studiu a arătat că persoanele care urmează dieta mediteraneană au un conținut mai bogat și mai divers al bacteriilor benefice prin comparație cu cei care au o dietă bogată în zahăr, sare și grăsimi saturate și trans.