De ce este somnul atât de important pentru pierderea în greutate

Pierde în greutate lipsă de somn. Slabeste dormind! - pvctermopane.ro

Home » Stiinta » De ce este somnul atât de important pentru pierderea în greutate De ce este somnul atât de important pentru pierderea în greutate Ioana Matei Totuși, somnul este un factor adesea neglijat, iar acesta joacă un rol foarte important. Durata recomandată de somn pentru adulți este între șapte și nouă ore pe noapte, însă mulți oameni dorm mult mai puțin de atât.

Slabeste dormind! Deja se vesteste peste tot faptul ca somnul insuficient contribuie la acumularea de kilograme sau ca oamenii care dorm bine pierd din greutate mai usor.

Dar, ce să vezi, nu este atât de simplu pe cât pare și nu e chiar suficient.

Oamenii care se odihnesc bine pierd din greutate mai usor Deja se vesteste peste tot faptul ca somnul insuficient contribuie la acumularea de kilograme sau ca oamenii care dorm bine pierd din greutate mai usor.

Numeroase cercetari au demonstrat acest lucru, ultimul studiu fiind realizat pe populatia rurala din America.

Problemele cu somnul pot fi distrugătoare

Cercetatorii au ajuns la rezultate similare cu acelea obtinute in urma cercetarii deprinderilor pierde în greutate lipsă de somn somn ale populatiilor din zonele urbane si suburbane. In toate cazurile, s-a demonstrat ca somnul insuficient are impact asupra cresterii nivelului de obezitate in randul populatiei americane.

Cu cat dormim mai putin, cu atat ne e foame mai mult… Cercetatorii scot in evidenta ca somnul insuficient perturba secretia a doi hormoni care reprezinta cheia controlului masei corporale intr-un mod foarte precis. Lipsa somnului produce o diminuare a nivelului leptinei, hormonul care regleaza senzatia de satietate si in acelasi timp creste nivelul grelinei, hormonul care regleaza senzatia de foame.

cea mai eficientă modalitate de a pierde grăsimea corporală de ce pierzi greutatea fără a încerca

Cercetatorii au decis sa studieze populatia rurala pentru ca nivelul de obezitate este mai ridicat in zonele rurale si de asemenea stilul de viata, tipul de dieta, exercitiile fizice, durata de lucru si deprinderile legate de somn difera fata de acelea ale populatiei urbane. Acestia au demonstrat o corelatie directa intre un indice ridicat al masei corporale si lipsa somnului in primul studiu care a urmarit relatia dintre durata somnului si indicele masei corporale la nivelul populatiei rurale.

Semne de alarma: pierdere in greutate (scadere in greutate) involuntara | pvctermopane.ro

Media in urma calculului indicelui de masa corporala pentru persoanele care dorm sase ore sau mai putin pe noapte a fost de 30, 24 si pentru aceia care dorm mai mult de noua ore pe noapte s-a situat la 28, Pe baza acestui lucru, oamenii de stiinta au conchis ca o schimbare moderata, dar permanenta in obiceiurile de somn poate avea un impact clinic important asupra masei corporale.

Intr-unul din studiile recente, cercetatorii canadieni au decis sa monitorizeze obiceiurile de somn a mai mult de de oameni, greutatea acestora si nivelul leptinei pe o perioada de mai bine de 10 ani.

produse de slabit in timpul alaptarii pierderea în greutate din sudul il

Au descoperit ca femeile care dorm intre sase si sapte ore pe noapte cantaresc in medie cu sase kilograme mai mult decat acelea care dorm opt ore barbatii erau mai grei cu sapte kilograme. Nivel mai ridicat al hormonului stresului Inca o abordare a studiului asupra efectelor lipsei somnului arata impactul asupra hormonului cortizol.

dormi rece pentru a pierde în greutate poți să pierzi în greutate să faci curbe

Lipsa somnului poate cauza secretia unei cantitati suplimentare de hormon al stresului, cortizolul, care creste senzatia de foame si mai mult. Privarea cronica de somn are efecte si asupra metabolismului si starii noastre generale de sanatate.

cate kcal trebuie sa mananci ca sa slabesti dieta rapida de slabit cu smoothie

Lipsa somnului perturba functionarea organismului in metabolizarea carbohidratilor si de aceea nivelul glucozei din sange este crescut îngrijirea bună ce duce la un nivel ridicat de insulina si o acumulare mai rapida a grasimii, reduce nivelul leptinei care ne face sa tanjim dupa carbohidrati, reduce nivelul hormonului de crestere, albumina, care ajuta la reglarea relatiei dintre grasime si muschi, poate cauza rezistenta la insulina si, ca urmare, contribuie la cresterea riscului imbolnavirii de diabet, poate creste presiunea sanguina.

Primește pierde în greutate lipsă de somn mail ultimele noutăți, idei și oferte!

Hormonii care influențează apetitul

Aboneaza-te la newsletter-ul nostru Fii primul care afla saptamanal despre oferte, reduceri, promotii cu transport gratuit! Prin înscriere sunt de acord cu termenii newsletter-ului și am luat la cunostinta că îmi pot retrage oricând consimțământul.

mănâncă mai mult pentru a pierde grăsimea burta poate complexul b ajutați la pierderea în greutate

Utilizatorul care se aboneaza la newsletter-e este de acord sa primeasca aceste newsletter-e gratuite din partea companiei noastre si este de acord cu prelucrarea datelor sale personale inregistrate aici pana in momentul in care acordul de a primi newsletter-e este retras; acest lucru se poate realiza prin click pe butonul de dezabonare care este inclus in toate e-mail-urile primite, prin solicitare de dezabonare la adresa de e-mail dpo.

Mai multe informatii sunt disponibile in sectiunea Termeni de confidentialitate. Ma abonez.

Narcolepsia cu sau fără cataplexie Cauza Orexina este un hormon natural produs în creierul nostru care ne ajută să păstrăm starea de veghe La majoritatea persoanelor cu narcolepsie, mica regiune a creierului în care se produce orexina nu funcționează corect. Anumite celule din această zonă sunt afectate ireversibil printr-un proces autoimun, adică propriul sistem imun al pacientului a atacat celulele din această regiune a creierului.